Politika është një fjalë që rrjedh nga greqishtja e përbëhet nga dy komponentë, ‘polis’ që do të thotë ‘shumë’ dhe ‘tika’, një insekt me helm vdekjeprurës.
Kjo e dyta është bërë kryefjalë e burimit të një
helmi që lëshohet nga gojë të uritura vetëm për pushtet, që përdorin retorikën
më të ulët të mundshme intelektuale e lëshojnë silurat më të ashpra në
përplasjet kokë më kokë.
Dialektika, elekuenca në të folur, oratoria në
vetvete janë një art që e posedojnë persona të një rangu me nivel intelektual më
të lartë, së paku teorikisht.
Debatet janë origjina e lindjes së parimeve e
vlerave demokratike shoqërore, ata brumosin ide, përcjellin mesazhe, diktojnë
realitetin e përçunojnë vlerat negative që enden si yndyrë shoqërore.
Debati publik në emisione televizive brenda vetvetes
nuk ka struktura të ngrira ku duhet të përmbahet mendimi intelektual, nuk ka as
kufij mendësish, veprimesh apo shoqërimin e të folurit oratoresk me
gjestikulacione. Përjashtuar rastet e ndërhyrjes së prezentatorit, ndërhyrje që
shpesh bëhen kur prezantuesi cënohet.
Vendi ynë çalon së tepërmi në këtë pikë. Në të rrallë
këta njerëz me krevatë bindin publikun, sesa ecet me shprehjen e vjetër ‘kur të
mungojnë argumentat, fyej kundërshtarin’.
E keqja më madhore qëndron në faktin se rrallë gjen
hapësirë të dëgjosh argumenta të shprehura qartë, përtej një debati kokë më kokë,
ku më tepër se ç’flitet urrehet me shpirt fjala e dalë nga kundërshtari
debatues.
Një kulturë e tillë është bërë kredo, është bërë gjak
e shpirt, fe e dëshirë e gjithkujt që dëshiron të kategorizohet si person që
fiton betejat me fjalën, betejat e luftës verbale personale e jo argumentuese,
ku para vullnetit për të bindur audiencën përdoret ‘forca’ e volumit të zërit,
një kulturë e rrënjosur ndër shoqëri, e cila sheh si fitues personin më krenar,
ka si ‘hero’ televiziv atë që denigron tjetrin, duke harruar se nga ana tjetër
denigron vetveten, ç’rrënjoset baza e tij për një mirëinformim publik për dobi
qytetare.
Në ktë gjurundi,
i humbur del qytetari i thjeshtë, vota e shenjtë e tij, e cila është
besuar për shërbim e jo për kërcënime fjalësh, për goditje deri në aspekte
personale, madje dhe kur hollësitë private janë jashtë kontekstit të
diskutimit.
Sami Frashëri, një kolumnist idesh ndër të tjera,
lidhur me strategët, personat që kanë vërtetë shpirt të shfrenuar për të qenë të
tillë, thoshte ‘Dijetar është ai që veprat e tij përshtaten me fjalët e tij, e
fjalët përshtaten me opinionin e tij.’
Ky është mësimi didaktik më i qartë mbi një kulturë
të kalbur debati publik, të mësuar ta shohim e rishohim.
Është turp për mediat, vegla që rrotullohen sipas
interesave politike që kanë krijuar një traditë ‘alla shqiptare’, fyej e
bërtit, sepse sipas kësaj logjike, nuk ka rëndësi në ke apo s’ke të drejtë,
rëndësi ka në del i ‘fituar’.
Këta ‘fitimtarë’ janë veçse figura që ilustrojnë një
traditë të rrënjosur keqas, traditën e pamoraltë të të bërtiturit, të të
debatuarit pa hijeshi intelektuale, e cila megjithëse relativisht disponohet,
‘rrjedh’ nga një makinacion i mbrapshtë i ngulur thellë në mendjen e çdo
debatuesi.
No comments:
Post a Comment